wtorek, 15 października 2013

Choco - jagły i kakao



Składniki:
  • 1 szklanka kaszy jaglanej
  •  2 szklanki wody
  •  2 łyżeczki gorzkiego kakao
  • 2 łyżki oleju kokosowego
  • 100 g wiórek kokosowych
  • 2 łyżeczki Stewii
  • pół cytryny
  • szczypta soli do gotowania kaszy


Wykonanie:

  • Kaszę jaglaną płuczę na sicie i przelewam wrzącą wodą.
  • Zagotowuję 2 szklanki wody i wrzucam kaszę i pod przykryciem gotuję 5 minut.Potem wyłączam gaz i zostawiam kaszę na ok 20 minut aby doszła i stała się sypka.
  • Jeszcze ciepłą kaszę przekładam do blendera i dodaję 2 łyżki oleju kokosowego.Następnie wiórki kokosowe,kakao i stewię oraz sok z polowy cytryny.
  • Miksuję by wszystkie składniki zdołały się połączyć.
  • Gotową masę przekładam do miseczek lub słoiczków.
  • Czas przechowywania masy w lodówce to ok.tydzień.


Choco powstało z modyfikacji przepisu który odnalazłam na stronie OlgaSmile.com .
Sama jestem zdumiona efektem końcowym i smakiem bo w końcu coś słodkiego choć masa daleko odbiega od typowych słodkości do których byłam przyzwyczajona odkąd sięgam pamięcią.
Choco może posłużyć nawet jako dodatek do musu grejpfrutowego  ale także jako masa do ciasta lub naleśników po dodaniu masła ( oczywiście na bazie mąki np. z cieciorki ).
Co mnie w nim urzeka? Ładnie i przyjemnie pachnie a smak sprawia że mam ochotę sięgnąć po jeszcze.
Masa jaglankowo - czekoladowa jest kaloryczna i bogata w magnez,żelazo i potas.

Smacznego :)



2 komentarze:

  1. można to na pewno jeść przy kandydozie ?

    OdpowiedzUsuń
  2. Hej, ja chyba się trochę po tym źle czułam... To troszkę ciężkostrawne.

    OdpowiedzUsuń